دانش‌بنیان| راهکارهای نوآورانه نظارت تصویری به ارتقای امنیت سازمان‌ها کمک کرد

دانش‌بنیان| راهکارهای نوآورانه نظارت تصویری به ارتقای امنیت سازمان‌ها کمک کرد


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 84487
یک شرکت دانش‌بنیان، بومی‌سازی فناوری‌های متفاوتی را در حوزه نظارت تصویری ارائه داده و نرم افزارهای ایمنی ارائه داده است.

محمد قلم چی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم چی با اشاره به ارائه راهکارهای نرم‌افزاری و هوشمند در حوزه نظارت و امنیت، عنوان کرد: نظارت تصویری به تنهایی پاسخ‌گوی نیازهای مورد انتظار نیست. از سویی می‌باید شکل جامع و کاملی از راه‌کارهای امنیتی ارائه شود و از سوی دیگر به دلیل حاسیت بالا، این سامانه‌ها باید بومی باشند. بر همین اساس، راهکارهای نوآورانه در این شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

 

ارائه راهکاری بومی برای حفظ امنیت سازمان‌ها

این شرکت دانش بنیان برای حل این مشکلاتی مانند نبود خدمات پس از فروش محصولات خارجی و قیمت سرسام‌آور راهکارهای خارجی اقدام به تولید راهکاری کرده است که از سال‌ها قبل از عرضه به بازار، مورد تست و بازبینی قرار گرفته است تا نه‌تنها کیفیتی قابل رقابت با برترین محصولات جهانی ارائه دهد، بلکه ضمن حل مشکلات کاربران ایرانی و پاسخ‌گویی به دغدغه‌های امنیتی کشور، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد. این راهکار با در اختیار داشتن فناوری بومی، همواره در حال توسعه و به روزرسانی است.

 

مبتنی بر نیاز

راهکار ارائه شده توسط این شرکت دانش‌بنیان توسط دو بخش مختلف اجرایی می‌شود. نسخه محلی این نرم افزار تحت عنوان نرمافزار ضبط، مدیریت و هوشمندسازی تصاویر دوربین‌های نظارتی، حفاظتی و امنیتی، آنالوگ و تحت شبکه امن پایش تولید و عرضه شده است که برای سازمانهای کوچک، خود به تنهایی پاسخ‌گو است.

در سازمان‌های بزرگ‌تر که گستره پهناور جغرافیایی دارند یا متمایل به استفاده از ویژگی‌های آنالیز تصاویر مانند تشخیص چهره و تشخیص پلاک هستند، علاوه بر نسخه محلی، راهکار جامع نظارت تصویری امن‌پایش کاربرد دارد که پاسخ‌گوی تمامی نیازهای اوست.

وی افزود: این راهکار جامع با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا، علاوه بر مدیریت یکپارچه تمامی نسخه‌های محلی، تمامی قابلیت‌های دیگر مورد نیاز کارفرما را علیرغم شرایط نامناسب موجود در زیرساخت‌های ارتباطی کشور، برآورده می‌کند. راهکار جامع نظارت تصویری امن‌پایش بنا به نیاز مشتری سازمانی، علاوه بر نرم افزار محلی نظارت تصویری امن پایش، از نرم‌افزارهای دیگر تولید داخل همچون هزاربین، رخ پایش و فرجا قدرت می‌گیرد.

مزیت رقابتی

محمد قلم چی با بیان اینکه این محصول برای تمامی حوزه‌ها از جمله مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، نظامی، درمانی، آموزشی و غیره به خصوص صنعت ساختمان کاربرد دارد و دارای نمونه خارج است، افزود: مصرف منابع سخت افزاری، یکی از مهمترین هزینه‌های پنهان این راهکارهاست.

راهکار امن‌پایش، کمترین مصرف منابع را نسب به سایر راهکارهای رقیب دارد. رقبایی که قیمت کمتر از امن پایش دارند، عملکرد قابل قبول و قابل اتکایی ندارند و مشتریان به دلیل اهمیت تامین امنیت همیشگی، از راهکارهای نا مطمین استفاده نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت: قابلیت بازشارش ویدیویی که امکان تولید چندین استریم، از یک استریم دریافتی به صورت برخط است، از نوآوری‌ها و قابلیتهای منحصر به فرد راهکار نظارت تصویری امن پایش، خصوصاً نرم‌افزار هزاربین به شمار می‌رود.

قابلیت فشرده سازی مجدد که امکان فشرده سازی مجدد، بین 30 تا 1000درصد فشرده سازی بیش‌تر را مقدور می‌سازد، موجب کاهش فضای مورد نیاز جهت ذخیره سازی و انتقال تصویر می‌شود. در امن پایش شاهد انتقال تصاویر مطمئن و بدون قطعی هستیم. به همین دلایل امن پایش انتخاب اول مراکز برتر مانیتورینگ و پایش از راه دور در کشور است.

مدیرعامل موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم چی، مدیریت هوشمند دیسک در ذخیره‌سازی حجم بالای داده را ز دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد راهکار امن‌پایش عنوان کرد و افزود: سوختن هارددیسک ها و لزوم بهره برداری از هارددیسک های سرعت بالا، از نقاط ضعف رقبای امن پایش به شمار می رود، لکن در امن پایش طول عمر مفید هارد دیسک ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته، نیاز به خرید هارددیسک های گران قیمت و دور بالا وجود ندارد.

 

قیمت تمام شده

با توجه به مزیت‌های انحصاری راهکار جامع امن‌پایش، هم قیمت خود نرم افزار کمترین است (قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های خارجی موفق کمتر و سایر نمونه ها کارایی لازم برای مشتری را ندارند و قابل استفاده نیستند)  و هم هزینه‌ سخت افزار مورد نیاز کمتر است.

هزینه خرید نرم‌افزار امن پایش از محل صرفه جویی در سخت افزار مورد نیاز و پهنای باند صرفه جویی شده، در کمتر از 3 ماه به مشتری برگشت داده می‌شود. به بیان دیگر به دلیل صرفه‌جویی، خریداران امن‌پایش به این دلیل سود می‌کنند.

 

میزان اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم

اشتغال مستقیم حدود 10 نفر و غیر مستقیم در شرکت‌های همکاری تا کنون حدود 10 نفر بوده، ولی با افزایش فروش، هر دو افزایش خواهد یافت. با توجه به ماهیت نرم‌افزاری، تمامی نیاز کشور به این محصول قابل تامین است. سالیانه در کشور حدود یک میلیون دوربین مداربسته جدید با فناوری IP به فروش می‌رسد، پس بازار این محصول سالیانه حدود یک میلیون کانال است.

این شرکت به دلیل تحریم ها و نبود امکان فروش برخط برای خارج از کشور، برنامه اعطای نمایندگی خارجی در دستور کار دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره مهم‌ترین لازمه برای رونق تولید، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران‌ساخت، پیشنهاد داد: «امکان مراودات مالی با خارج از کشور، تسهیل شرکت در نمایشگاه های بین المللی راهگشا خواهد بود.

 

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| منابع سازمان‌ها با سامانه‌ای ایران‌ساخت مدیریت شد
دانش‌بنیان| منابع سازمان‌ها با سامانه‌ای ایران‌ساخت مدیریت شد
01/02/11 - 11:16
دانش‌بنیان| مدیریت هزینه‌های پنهان سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد
دانش‌بنیان| مدیریت هزینه‌های پنهان سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد
01/01/22 - 14:16
سنجش کیفیت تولیدات نظارت تصویری؛ خدمات دانش‌بنیان امنیت را ارتقا می‌دهد
سنجش کیفیت تولیدات نظارت تصویری؛ خدمات دانش‌بنیان امنیت را ارتقا می‌دهد
00/02/13 - 08:35
بیشتر بخوانیم